Detské rastúce stoly a stoličky moll

Správne ergonomické sedenie za stolom je dôležité už od prvých rokov života každého človeka. Čim ďalej, tým viac ľudia trávia čas nielen v práci, v škole ale aj doma sedením za stolom, preto je veľmi podstatné myslieť na to, ako za tým stolom sedíme. Netreba to podceňovať.

Už od začiatku by naše deti mali mať pri raste k dispozícii tie správne - ergonomicky a zdravotne vhodné prostriedky a nábytok, ktoré by mali hlavne pomáhať a podporovať (a nie naopak) ich zdravý vývin.

Nemecká značka moll , známa v celej Európe, má už svoju tradíciu a históriu. Moll je zameraná na výrobu kvalitných detských rastúcich stolov a stoličiek, ktoré rastú spolu s deťmi. Nábytok je vyrábaný z prvotriednych MDF dosiek.

Značka moll ponúka kvalitné a funkčné produkty s dlhou životnosťou, ktoré podporujú zdravý rast detí, čo potvrdzujú aj mnohé ocenenia, pečate a známky, nielen z oblasti ergonómie, funkčnosti, kvality, ale aj dizajnu. 

 

Máte doma školáka?  Nezabúdajte na pohyb !

Jednoduché cvičenie nielen pre prváčikov, ale aj pre všetkých, ktorí trávia veľa času sedením, napríklad v práci za počítačom.

Žiadne sedenie z dlhodobého hľadiska neprospieva. Ale čo už, školák časť dňa v škole a pri domácich úlohách presedieť musí. MOLL, nemecký výrobca rastúceho nábytku pre deti, v spolupráci s ortopédmi pripravil niekoľko jednoduchých cvikov, ktoré môžu deti vykonávať rovno pri pracovnom stole. Môžete ho vykonávať aj vy, zaberie to len pár minút.



1. cvik: Dýchanie
Posaď sa vzpriamene na stoličke, nohy sú od seba na šírku ramien. Ruky naťahuj k stropu (v tvare písmena O), dlane pritom smerujú k stropu. Predstav si, že máš v jednej ruke ťažký predmet, ktorý tlačíš k stropu (pritom vydýchni). Striedaj ľavú a pravú ruku, každú po 4x.





2. cvik: Paže
Je dôležité pri tomto cvičení zostať vo vzpriamenej polohe. Polož pravú ruku za hlavu na šiju. Ľavou rukou uchop lakeť na pravej ruke a opatrne ťahaj za hlavu. V tejto pozícii vydrž asi 10 sekúnd. Nakoniec vymeň ruky. Opakuj 2x. V dôsledku opatrného nakláňania trupu doprava alebo doľava je navyše chrbtica viac namáhaná. 








3. cvik: Chrbát
Posaď sa vzpriamene na stoličke, nohy sú od seba na šírku ramien. Polož obe ruky cez seba naplocho na chrbát - čo možno najvyššie. Pri hlbokom nadýchnutí zatlač lakte dozadu, krátko vydrž v tejto pozícii, uvoľni lakte a vydýchni. Opakuj 4x.

 



4. cvik: Nohy
Pridržiavaj sa v sede pevne oboma rukami stoličky (vzpriamený posed!). Nadvihni nohu do vodorovnej polohy a natiahni ju. Nakoniec natiahni aj chodilo (pretiahnutie lýtka). Druhá noha stojí na podlahe. Pri natiahnutí nohy musí byť zachované vzpriamené sedenie. Každú nohu pretiahni striedavo po 4x. Je možné napínať obe nohy súčasne. Pri tomto cvičení je dôležité dodržať vzpriamené sedenie.







5. cvik: Bedrá
Cvičenie možno vykonávať v sede. Posaď sa vzpriamene na stoličke, ruky zves voľne nadol (nepodopiera sa!). Nadvihuj striedavo pravé a ľavé bedro. Pohyb musí vychádzať naozaj z bedra a ramená pritom musia zostať v horizontálnej polohe. Trup sa hýbe pokiaľ možno čo najmenej. Cvič striedavo ľavú a pravú bedier po 4x.


 



6. cvik: Kolená
Posaď sa vzpriamene na stoličku (žiadny guľatý chrbát!). Ľavá noha stojí pevne na podlahe. Pravá noha je cez ňu prekrížená, koleno je vysunuté a pravá noha leží na ľavom kolene. Uchop jednou rukou pravú nohu a druhou rukou pravé koleno. Natiahnutý trup nakláňaj ľahko dopredu, pokým nepocítiš pretiahnutie vo vonkajšej strane bedra. Prípadne, môžeš už uvoľňovať nastavenie východiskovej pozície k pretiahnutiu. Túto pozíciu drž 5 sekúnd. Vymeň nohy a opakuj 2x.





7. cvik: Ramená
Posuň zadok do prednej polovice stoličky a posaď sa vzpriamene (chrbát rovno, ramená ľahko stiahnuť - nezdvíhať hore - nenapínať), hlava je v predĺžení chrbtice, pokojne dýchame - nezadržiavaj dych. Nohy stoja rovno na podlahe od seba na šírku ramien. Ramená necháme voľne zvesené. Potom sa zhlboka nadýchneme a ramená vytiahneme nahor k ušiam, aby sme ich potom nechali ľahko "žblnknúť" pri vydýchnutí - vykonaj 4x.

Potom budeš opisovať kruhy, najprv pravým ramenom, potom ľavým a nakoniec oboma naraz. Opakuj 4x dopredu a 4x dozadu.

 

 

                 

článok moll:                                                                                                                         článok moll: 

             >  Nábytok pre školáka vyberajte ešte pred prázdninami                                      >  Zdravie si kúpiť nemôžete. Nábytok pre zdravé sedenie áno

 

Zdravie si kúpiť nemôžete. Nábytok pre zdravé sedenie áno.Nábytok pre školáka vyberajte ešte pred prázdninami

 

 

   

 

 

   

 

 

 


článok moll:                                                                                                                     

             >  MOLL - nábytok, ktorý rastie s vami       

             

         

 

 

 

 

 

 

 

 

Prečo si vybrať práve značku moll: 

  • AGR - zdravotná známka, udeľuje sa takým produktom, ktoré testuje nezávislý testovací výbor zložený z expertov v rozličných medicínskych disciplínach





  •  
  • pečať produktov, ktoré sú v súlade s ergonomickými požiadavkami vplývajúce na dobré zdravie


  • označenie produktov, ktoré sú vyrobené v Nemecku


  • významné ocenenie dizajnu: Red Dot Dizajn Award

- pre model stola moll T 7 z rady Unique za rok 2016 
- pre model stola Champion za rok 2012

 

  • známka, ktorá je udelená produktom, ktoré sú z plne recyklovateľných materiálov a vyrábajú sa pri nízkych emisiách a chránia tak životné prostredie
     

  • známka produktov, ktoré sú šetrné k ľuďom aj k prírode


  • 5 ročná garantovaná záruka kvality značky moll
 

  • ľahko zostaviteľné produkty, jednoduchá montáž

 

  • známka splnenia bezpečnostných štandardov, ktoré doporučujú testovacie inštitúty 


  • 5 ročná záruka dostupnosti materiálov a príslušenstva k danému produktu
 

 

Video detské rastúce stoly značky moll

Video detské rastúce stoly značky moll

pinterest